Köpeğimi ne sıklıkla yıkamalıyım?

Eğer herhangi bir cilt problemi yoksa her 4 ila 6 haftada bir köpeğinizi banyo yaptırabilirsiniz.

Kedimin / Köpeğimin diş bakımına ihtiyacı var mı?

İnsanlarda olduğu kadar kedi ve köpeklerde de diş sağlığı ve bakımı oldukça önemlidir.
Gıda kalıntıları ve bakteriler eğer temizlenmezlerse dişin üstünde kalır ve diş eti ekilmesine
neden olur böyle bir durumda ise küçük dostunuzun dişi çürüyebilir ve dişini kaybedebilir. Diş
çürümelerinde olan ağız kokularıda küçük dostunuz yaklaştığında sizi rahatsız edebilir.

Kediler için süt zararlı mıdır?

Kedi ne yer ne içer diye sorulsa herhalde akla ilk gelen şey süttür. En doğal besinlerden olan
süt fazla miktarda verilirse kediniz sütü sindiremeyeceğinden ishal olacaktır. Çünkü süt her kedi için
sindirimi pek de o kadar kolay bir içecek değildir. Kedilere süt verilmemesinin en önemli nedeni
onların sindirim sisteminde laktoz adı verilen enzim yoktur. Bu yüzden de sütün içindeki besleyici olan
maddeleri alamazlar. Yine laktoz enzimi bulunmadığından kendilerini kötü hissederler ve ishal olurlar.
Peki yavru kediye süt verilir mi diye soracak olursanız da bu davranış kedilerin başına gelebilecek en
kötülerden biridir diyebiliriz. Yavru kedilere süt vermek tıpkı yetişkin kedilerde olduğu gibi ishale yol
açar ve yavru kedilerin bünyesi zayıf olduğundan bu hastalık onların hayatlarını kaybetmelerine dahi
sebep olabilir. Annesi kaybetmiş yavru kedilere ne yapmalıyız gibi bir durum karşısında ise yavru kedi
süt tozu kullanabilirsiniz. Bu takviye besin tıpkı anne sütünde olan besin değerlerini içererek yavru
kedinin büyümesine ve gelişimine destek olur. Sadece süt değil aynı zamanda süt içeren diğer gıdaları
da kedilere vermek zararlıdır. Örneğin dondurma hem süt içerdiğinden hem de şeker içerdiğinden
kediler için iyi bir besin değildir.

Kısırlaştırma kedimin/köpeğimin karakterini olumsuz etkiler mi?

Kısırlaştırmanın kedinin/köpeğin huyuna doğrudan etkisi yoktur. Tüm yumurtalıkları
alınmış olan kedinin/köpeğin östrogen hormonu minimuma ineceğinden bu hormonun
yarattığı davranış şekilleri (asabiyet, çiftleşememeye bağlı huysuzluk, aşırı hareketlilik v.b.)
ortadan kalkacaktır. Yani problemsiz bir kısırlaştırma kedinizi/köpeğinizi korktuğunuzun
aksine daha sakin ve sevecen bir kedi yapacaktır. Kısırlaştırma sonrası dikkat edeceğiniz en
önemli konu kedinizin/köpeğinizin kilo almaya yatkın olması gerçeğidir. Kısırlaştırma
sonrasında da özellikle kısırlaştırılmış mama kullanılması gerekmektedir. Alınacak olan
kilolara karşılık operasyondan sonra bu mama kullanılması şarttır. Üstelik çoğu klinikte
kullanılmayan laparoskopik ameliyatla olmaktadı ağrısız ve dikişsiz olarak yapılır. Operasyon
yapıldıktan 1 saat sonra sahibine geri verilmektedir.

Kısır kedi/köpekler çiftleşir mi?

Kısırlaştırılmış hayvan genellikle çiftleşmez. Ancak çok nadir olmak üzere böbrek üstü
bezlerinden salgılanan cinsiyet hormonlarının etkisiyle çiftleştikleri görülebiliyor fakat hiçbir
şekilde yavrusu olmayacaktır. Dişilerde çiftleşme için kızgınlık dönemine girilmesi gerekir.
Fakat ameliyat sırasında kızgınlık dönemine girmelerini sağlayacak üreme hormonları
alındığı için hormonları çiftleşme için uygun seviyeye gelmez. Diğer bir deyişle dişi
köpeklerin/kedilerin kısırlaştırıldıktan sonra çiftleşmesi çok mümkün değildir. Erkek
köpeklerde/kedilerde ise çiftleşme gerçekleşebilir. Testosteron hormonu böbrek üstü